١٤٠٠/٠٩/٠٨ ٤:١٢ ب ظ
کد خبر : ٧٢٨٦٩
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در جمع خبرنگاران گفت:
تولید گریدهای جدید "پلی کربنات" پتروشیمی خوزستان گامی در تامین نیاز داخل
شرکت پتروشیمی خوزستان از مجموعه شرکت های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تنها تولیدکننده پلی کربنات و اپوکسی رزین در کشور است که با ظرفیت اسمی تولید25 هزار تن پلی کربنات و 10 هزار تن رزین اپوکسی در رفع نیاز کشور در صنایع خودرو سازی، روشنایی، صنایع پزشکی و غیره فعالیت دارد.
به گزارش خبرنگار سهام انرژی، رضا صالح احمدی مدیرعامل پتروشیمی خوزستان امروز دوشنبه 8 آذر در حاشیه نمایشگاه رنگ و رزین در جمع خبرنگاران در باره خودکفایی این شرکت در تولید چند گرید اساسی و اولیه در کشور توضیح داد: یک نوع از گرید تولید پتروشیمی خوزستان در صنعت خودرو سازی کاربرد دارد که قبلا این محصول از شرکت های کره جنوبی و آلمان وارد کشور می شد اما از انتهای سال1397 پتروشیمی خوزستان طرح توسعه این گرید را آغاز کرد و هم اکنون این محصول در بورس کالا عرضه می شود.
وی ادامه داد: محصول دیگر پلی کربنات  با آلیاژ ای بی اس است که این نیز از المان وارد می شد و سالانه 2 تا 3 هزار تن مصرف این محصول در داخل بود که این محصول نیز با کمک متخصصین داخلی در کشور تولید و عرضه می شود.
احمدی ادامه داد: محصول دیگر از تولید پلی کربنات در صنعت روشنایی و تولید کلید پریزهاست که کاملا برای همه آشناست. اما اخیرا محصولی با گرید مدیکال و در صنعت پزشکی با پلی کربنات را در اختیار گرفتیم که این محصول فیلتر دیالیز برای بیماران کلیوی است.
احمدی گفت: پلی کربنات خاص مدیکال گرید در اختیار یک یا دو شرکت عمده در دنیا بود که سالی نزدیک به 2 هزار تن وارد کشور می شد وشرکت های تخصصی پزشکی به دلیل نیاز داخل کشور مجبور به واردات این محصول بودند که پتروشیمی خوزستان با پیشنهاد هلدینگ خلیج فارس روی این گرید کار کرد و گرید بسیار سختی است اما تمام تلاشمان را به کار بستیم و از کلیه تست های سازمان تجهیزات پزشکی  وسازمان غذا و دارو عبور کردیم و توانستیم مجوز تولید فیلتر دیالیز با گرید پلی کربنات را با استانداردهای بالا دریافت کنیم و این گرید تولید و آماده فروش به خریداران است.
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه قبل سال 1397 پتروشیمی خوزستان تنوع محصولی نداشت، گفت: قبل سال 97 پتروشیمی خوزستان فقط یک گرید پلی کربنات و دو گرید رزین اپوکسی داشت و بقیه گریدها تماما وارد کشور می شد که در سال بیش از 30 تا 40 میلیون دلار ارزبری برای کشور داشت. با این اقدامات صورت گرفته توانستیم از نظر فنی به این گرید های جدید دست پیدا کنیم و بسیاری از مصرف کنندگان واردات این محصولات را قطع کردند و این محصولات را از بورس کالا خریداری می کنند.
تولید کارت ملی از طریق پلی کربنات پیشنهاد پتروشیمی خوزستان
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با اشاره به توانایی این شرکت در تولید کارت های ملی  ویا کارت سوخت با گرید جدید از پلی کربنات، گفت: اخیرا در یکی از خبرگزاری ها خبری در زمینه دیرکرد تحویل کارت های ملی به مردم منتشر شد که  دیرکرد در تحویل کارت های ملی را ناشی از کمبود مواد اولیه در داخل عنوان کرد. درحالیکه ما از همین جا اعلام می کنیم پتروشیمی خوزستان می تواند به عنوان اولین تولیدکننده پلی کربنات در کشور گرید جدید برای تولید کارت ملی را عرضه کند و در این زمینه هم توانسته است از نظر فنی به دانش آن دست پیدا کند.
به گفته احمدی تا چند ماه آینده پتروشیمی خوزستان می تواند نمونه ای از این کارت را تولید کند تا مورد تایید قرار گیرد.
تامین محصولات با قرارداد جدید "پریمیوم" در بورس کالا
احمدی درباره ضعف در تامین محصولات به دلیل مشکلات کرونا و نقدینگی در کشور اشاره کرد و در ادامه به دو راهکار برای رساندن محصولات به دست مصرف کننده واقعی پرداخت و گفت: قرارداد پریمیوم در بورس کالا بستری برای آسودگی خیال خریداران و مصرف کنندگان واقعی برای تامین محصولات در آینده است که به نظر پتروشیمی خوزستان اولین شرکتی در بورس کالاست که توانسته است از این ابزار استفاده کند.
وی ادامه داد: قرار پریمیوم یا قرارداد بلندمدت بدین معنا که خریداران می توانند خرید ماه های آتی خود را طی قراردادی در بورس کالا انجام دهند تا خیالشان از تامین کالا در آینده با قیمت های مشخص فراهم باشد.
وی درباره فروش اعتباری به عنوان ابزار دیگر برای کمک به مشتریان داخلی گفت: نقدینگی موضوع جدی برای پیشبرد و گردش اقتصادی است لذا این فروش اعتباری 3 تا 4 ماهه برای مشتریان با استفاده از گشایش اعتبار اسنادی داخلی کمکی به کمبود نقدینگی تولیدکنندگان است که با همکاری بانک تجارت صورت می گیرد.
برچسب ها
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :